субота, 31 січня 2015 р.

«Професія вчителя дається від Бога, а всі інші – від учителя»

                          Ця професія – моя дитяча мрія. Зробити такий вибір мене наштовхнула перша вчителька. Вона настільки цікаво проводила заняття, що я вже тоді вирішила стати вчителем початкових класів. Тож практикувалася у цій професії змалечку: вела шкільний журнал, де записувала оцінки своїм «учням» – лялькам. Мені подобається працювати із школярами початкових класів: діти у такому віці по-справжньому щирі, з чистими і відкритими душами, з ними цікаво вести бесіди, а їхні допитливі оченята постійно хочуть дізнаватися про щось нове.
                                                                Я знаю: учителями не стають, ними народжуються. Хоча, звичайно, учитель – це не тільки Божий дар, а й дуже відповідальна та наполеглива праця і серце, віддане дітям. Знаю це напевно,   бо працюю уже одинадцятий рік  вчителем початкових класів -  це невеликий досвід роботи, але в  іншій  галузі  я  себе не уявляю. Я  серцем відчула, що моє покликання – учити дітей по-праведному жити, любити свою землю, не бути  байдужими, плекати в душі добро й людяність.  Хіба могла я обрати іншу професію? Щоденне спілкування з дітьми дає мені силу, радість життя, надію на те, що і я буду чимось корисна для України. Часто почуваюся щасливою. Коли в дитини загоряються цікавістю оченята, коли я бачу, що в дитячій голівці народжується ідея, коли дитя з радістю поспішає вранці до школи, - я щаслива. Увесь час пам’ятаю, що повинна бути для учнів зразком у всьому. Постійно відчуваю підтримку й взаєморозуміння від своєї родини, хоч  вони не є  педагогами, але розуміють мої вчительські проблеми. А це так важливо!

Робота вчителя початкових класів, на відміну від інших, є різноманітною, а тому – надзвичайно цікавою. Педагог викладає кілька предметів: математику, природознавство, основи здоров’я й інші, отже, його завданням є не лише навчати дітей певним наукам, а й сприяти їхньому загальному розвитку. Але, чесно кажучи, найбільше у своїй професії люблю моменти, коли говоримо з дітьми про життя загалом.

Утім, учні не завжди виносять на загал особисті негаразди і труднощі. Вони із задоволенням діляться радісними враженнями від пережитих щасливих подій чи захоплюючих мандрівок, а от поганим настроєм – дуже рідко. Тому потрібно підібрати «ключик» до кожної дитини, щоб уміти їй допомогти і порадити. Таким чином, вчителю доводиться застосовувати на уроках  і в позакласній роботі не лише свої знання і досвід, а й вкладати у свою роботу всю душу.

Звісно, найлегше контакт з дітьми встановлюється під час спільного проведення дозвілля у позаурочний час, коли виявляються спільні інтереси та вподобання.   

Проявити педагогічний талант, творчість допоміг   тиждень професійної майстерності , до якого були залучені вчителі початкових класів,  вихователі , діти та  їх батьки. Тиждень розпочався засіданням методичного об’єднання,  яке очолює педагог з великим професійним досвідом, вчитель вищої кваліфікаційної категорії   - Маргарид Тетяна Борисівна. Разом із  членами методичного  об’єднання обговорили  тему «Продуктивний урок  - основна організаційна форма розвитку творчості учнів».  Цікаво пройшов методичний диспут «Творчість вчителя: -  це необхідність чи данина моді». Кожний учитель демонстрував свої педагогічні знахідки та уміння.

Колоколова М. Г.  поділилася  досвідом  роботи  з використанням  інтерактивних прийомів навчання на уроках у 1 класі, як засіб  підвищення продуктивності навчання.   Троянська  Н. Г., учитель 4 класу, висвітлила питання «Нестандартні форми навчання на уроках рідної мови».

Було відвідано та обговорено  відкриті уроки   вчителів початкових класів.                               

Новак Надія Павлівна, яка є і директором школи,   і вчителем з багатим досвідом, має  вищу  кваліфікаційну  категорію, побувавши на курсах підвищення кваліфікації,  презентувала  проектну діяльність та ознайомила присутніх з новинами в педагогічній науці. 

Протягом тижня цікаво, організовано, творчо пройшли позакласні виховні заходи. Учні 3-А класу разом під керівництвом  свого наставника Маргарид Т. Б.  презентували  дослідницько-творчий проект «Шанує Тараса велика родина» . Відповідально готувалися учні  упродовж  місяця. Вивчали життя і творчість славного Кобзаря,  читали  твори поета;  «юні художники»  підготували ілюстрації до його творів  та інсценізували  уривок  повісті О. Іваненко «Тарасові шляхи», прикрасили «Дерево життя і творчості Т. Шевченка», а ще учні, гості свята оглянули літературну виставку.

Свято «Звідки прийшов хліб» підготували та провели учні 2 класу з класним  керівником  Скороход  О. М.  Школярі  у віршованій формі  розповідали про виготовлення  хліба, про шлях паляниці до столу. А мами - господині трудилися напередодні свята, щоб пригостити гостей пахучим, рум’яним  короваєм,  пухкими пампушками та іншими виробами з тіста.

Зустріч з майбутніми першокласниками «Здрастуй, школо!» провели   учні 4 класу з класним керівником Троянською Н. Г. Вони  гостинно зустріли  майбутніх першачків,  які також активно підготувалися до свята;  читали напам’ять вірші та гуморески.  А школа їх зустріла  танцями, пісням, іграми.

Колоколава М.Г., учитель 1 класу, провела урок - гру «У світі казок». Діти інсценізували українські народні казки, представляли ілюстрації до них, відповідали на запитання вікторини, яку проводили з ними герої казок.        

Логічним продовженням уроку була подорож «Із мудрими дружи книжками», де екскурсоводом була вихователь групи продовженого дня Жернова Г.П. Галина Петрівна виховну роботу з школярами спрямовує на формування ціннісного ставлення до суспільства, до мистецтва, природи і праці.

Молодий педагог Кравченко Олена Олександрівна , учитель  англійської мови  початкових класів, провела урок-аукціон «Форми минулого часу Present Continus Tense» в 4 класі, а в   3 – А класі – урок – похід «Продукти харчування»,  на яких використала  ігрові методи навчальної  діяльності.

Справжній калейдоскоп талантів змінювався щодня. Дійсно, доки живуть на світі вчителі та учні, доти світ перебуватиме у постійному розвитку, який веде до оновлення і духовного збагачення, моральної досконалості.

«Вчителько моя, зоре світова…».  Як прекрасно і як влучно названо в цій поезії вчителя. Дійсно, як зоря ранкова дарує радість нового дня, так і педагог дарує дітям щоденну радість пізнання світу, майстерно «ліпить» з них справжня Людину.

Немає коментарів:

Дописати коментар