Ця професія – моя дитяча мрія. Зробити
такий вибір мене наштовхнула перша вчителька. Вона настільки цікаво проводила
заняття, що я вже тоді вирішила стати вчителем початкових класів. Тож
практикувалася у цій професії змалечку: вела шкільний журнал, де записувала
оцінки своїм «учням» – лялькам. Мені подобається працювати із школярами
початкових класів: діти у такому віці по-справжньому щирі, з чистими і
відкритими душами, з ними цікаво вести бесіди, а їхні допитливі оченята
постійно хочуть дізнаватися про щось нове.
Я знаю: учителями не стають, ними народжуються. Хоча, звичайно, учитель – це не тільки Божий дар, а й дуже відповідальна та наполеглива праця і серце, віддане дітям. Знаю це напевно, бо працюю уже одинадцятий рік вчителем початкових класів - це невеликий досвід роботи, але в іншій галузі я себе не уявляю. Я серцем відчула, що моє покликання – учити дітей по-праведному жити, любити свою землю, не бути байдужими, плекати в душі добро й людяність. Хіба могла я обрати іншу професію? Щоденне спілкування з дітьми дає мені силу, радість життя, надію на те, що і я буду чимось корисна для України. Часто почуваюся щасливою. Коли в дитини загоряються цікавістю оченята, коли я бачу, що в дитячій голівці народжується ідея, коли дитя з радістю поспішає вранці до школи, - я щаслива. Увесь час пам’ятаю, що повинна бути для учнів зразком у всьому. Постійно відчуваю підтримку й взаєморозуміння від своєї родини, хоч вони не є педагогами, але розуміють мої вчительські проблеми. А це так важливо!
Я знаю: учителями не стають, ними народжуються. Хоча, звичайно, учитель – це не тільки Божий дар, а й дуже відповідальна та наполеглива праця і серце, віддане дітям. Знаю це напевно, бо працюю уже одинадцятий рік вчителем початкових класів - це невеликий досвід роботи, але в іншій галузі я себе не уявляю. Я серцем відчула, що моє покликання – учити дітей по-праведному жити, любити свою землю, не бути байдужими, плекати в душі добро й людяність. Хіба могла я обрати іншу професію? Щоденне спілкування з дітьми дає мені силу, радість життя, надію на те, що і я буду чимось корисна для України. Часто почуваюся щасливою. Коли в дитини загоряються цікавістю оченята, коли я бачу, що в дитячій голівці народжується ідея, коли дитя з радістю поспішає вранці до школи, - я щаслива. Увесь час пам’ятаю, що повинна бути для учнів зразком у всьому. Постійно відчуваю підтримку й взаєморозуміння від своєї родини, хоч вони не є педагогами, але розуміють мої вчительські проблеми. А це так важливо!
Робота вчителя початкових класів, на
відміну від інших, є різноманітною, а тому – надзвичайно цікавою. Педагог
викладає кілька предметів: математику, природознавство, основи здоров’я й інші,
отже, його завданням є не лише навчати дітей певним наукам, а й сприяти їхньому
загальному розвитку. Але, чесно кажучи, найбільше у своїй професії люблю
моменти, коли говоримо з дітьми про життя загалом.
Утім, учні не завжди виносять на загал
особисті негаразди і труднощі. Вони із задоволенням діляться радісними
враженнями від пережитих щасливих подій чи захоплюючих мандрівок, а от поганим
настроєм – дуже рідко. Тому потрібно підібрати «ключик» до кожної дитини, щоб
уміти їй допомогти і порадити. Таким чином, вчителю доводиться застосовувати на
уроках і в позакласній роботі не лише свої знання і досвід, а й вкладати
у свою роботу всю душу.
Звісно, найлегше контакт з дітьми
встановлюється під час спільного проведення дозвілля у позаурочний час, коли
виявляються спільні інтереси та вподобання.
Проявити педагогічний талант, творчість
допоміг тиждень професійної майстерності , до якого були залучені
вчителі початкових класів, вихователі , діти та їх батьки. Тиждень
розпочався засіданням методичного об’єднання, яке очолює педагог з
великим професійним досвідом, вчитель вищої кваліфікаційної категорії
- Маргарид Тетяна Борисівна. Разом із членами
методичного об’єднання обговорили тему «Продуктивний урок -
основна організаційна форма розвитку творчості учнів». Цікаво пройшов
методичний диспут «Творчість вчителя: - це необхідність чи данина моді».
Кожний учитель демонстрував свої педагогічні знахідки та уміння.
Колоколова М. Г. поділилася
досвідом роботи з використанням інтерактивних прийомів
навчання на уроках у 1 класі, як засіб підвищення продуктивності
навчання. Троянська Н. Г., учитель 4 класу, висвітлила
питання «Нестандартні форми навчання на уроках рідної мови».
Було відвідано та обговорено
відкриті уроки вчителів початкових класів.
Новак Надія Павлівна, яка є і директором
школи, і вчителем з багатим досвідом, має вищу
кваліфікаційну категорію, побувавши на курсах підвищення кваліфікації,
презентувала проектну діяльність та ознайомила присутніх з новинами
в педагогічній науці.
Протягом тижня цікаво, організовано,
творчо пройшли позакласні виховні заходи. Учні 3-А класу разом під керівництвом
свого наставника Маргарид Т. Б. презентували
дослідницько-творчий проект «Шанує Тараса велика родина» . Відповідально
готувалися учні упродовж місяця. Вивчали життя і творчість славного
Кобзаря, читали твори поета; «юні художники»
підготували ілюстрації до його творів та інсценізували уривок
повісті О. Іваненко «Тарасові шляхи», прикрасили «Дерево життя і творчості Т.
Шевченка», а ще учні, гості свята оглянули літературну виставку.
Свято «Звідки прийшов хліб» підготували та
провели учні 2 класу з класним керівником Скороход О. М.
Школярі у віршованій формі розповідали про виготовлення
хліба, про шлях паляниці до столу. А мами - господині трудилися
напередодні свята, щоб пригостити гостей пахучим, рум’яним короваєм,
пухкими пампушками та іншими виробами з тіста.
Зустріч з майбутніми першокласниками
«Здрастуй, школо!» провели учні 4 класу з класним керівником
Троянською Н. Г. Вони гостинно зустріли майбутніх першачків,
які також активно підготувалися до свята; читали напам’ять вірші та
гуморески. А школа їх зустріла танцями, пісням, іграми.
Колоколава М.Г., учитель 1 класу, провела
урок - гру «У світі казок». Діти інсценізували українські народні казки,
представляли ілюстрації до них, відповідали на запитання вікторини, яку
проводили з ними герої казок.
Логічним продовженням уроку була подорож
«Із мудрими дружи книжками», де екскурсоводом була вихователь групи
продовженого дня Жернова Г.П. Галина Петрівна виховну роботу з школярами
спрямовує на формування ціннісного ставлення до суспільства, до мистецтва,
природи і праці.
Молодий педагог Кравченко Олена
Олександрівна , учитель англійської мови початкових класів, провела
урок-аукціон «Форми минулого часу Present Continus Tense» в 4 класі, а в
3 – А класі – урок – похід «Продукти харчування», на яких
використала ігрові методи навчальної діяльності.
Справжній калейдоскоп талантів змінювався
щодня. Дійсно, доки живуть на світі вчителі та учні, доти світ перебуватиме у
постійному розвитку, який веде до оновлення і духовного збагачення, моральної
досконалості.
«Вчителько моя, зоре світова…». Як
прекрасно і як влучно названо в цій поезії вчителя. Дійсно, як зоря ранкова
дарує радість нового дня, так і педагог дарує дітям щоденну радість пізнання
світу, майстерно «ліпить» з них справжня Людину.
Немає коментарів:
Дописати коментар